5+1 pszichológiai design trükk, ami miatt a felhasználók kattintanak I. rész

5+1 pszichológiai design trükk, ami miatt a felhasználók kattintanak I. rész

Poszt megosztása

“Na, innen sem veszek semmit!” Őszintén, ki ne járt volna már olyan webshop oldalán, ahol a megnyitás után az előző mondat fogalmazódott meg a fejében, vagy akár hagyta el a száját. Tedd a szívedre a kezed és válaszolj: vajon a Te webshopod is egy ezek közül? Kétrészes sorozatunkban elmondjuk mit tehetsz azért, hogy ne így legyen! Ebben a részben 3 pszichológiai design trükk bemutatásán keresztül mutatjuk meg Neked, hogy mi az amivel Te is növelheted meglévő, vagy készülő webshopod teljesítményét, és ezzel együtt a felhasználói élményt is! Kezdjük az elején!

Itt a piros, hol a piros – design trükk a színekkel

Az egyik legfontosabb design trükk (elv), amit érdemes figyelembe venni egy webshop esetében (is) az a színek pszichológiája. A megfelelő színválasztás kulcsfontosságú, hiszen az egyes színek érzelmeket közvetítenek, és ha a konverziónövelés a cél, egyáltalán nem mindegy, milyen hangulatot teremtesz a vásárlók számára. 

Vannak elsődleges színek, ilyen például a piros, a sárga és a kék.

  • piros impulzus vásárlásra ösztönöz, kiárusítás esetén is gyakran előfordul, hiszen a sürgősség érzetét kelti
  • sárga melegséget áraszt, optimizmust, fiatalságot és tisztaságot sugároz, így könnyen magára irányítja a figyelmet.
  • kék jolly joker szín, nyugalmat és higgadtságot sugall. Növeli a hatékonyságot, nem tolakodó, gyakran felbukkan céges logókban is, hiszen bizalmat sugároz

Léteznek másodlagos színek is: ide tartozik a narancs, a zöld és a lila. 

  • narancs jó figyelemfelkeltő szín, ugyancsak hatékony impulzus vásárlásra ösztönzésben, ráadásul magabiztosságot sugall.
  • zöldet gazdagsággal azonosítjuk, növekedést reprezentál. Üzletekben relaxációs céllal is alkalmazzák.
  • lila királyi szín, kreatív, ötletes (gyakran szépségipari) márkákat jelöl. 

Segíts a látogatónak feldolgozni az információt!

Ennek legegyszerűbb módja a kiemelés. Lényege, hogy a hasznos információval tűzdelt szöveget megpróbáljuk úgy tálalni, hogy az a látogató számára a lehető legfogyaszthatóbb legyen. Ám a legfontosabb kulcsszavak félkövérrel való kiemelésén túl is vannak eszközeink arra, hogyan tegyük csalogatóvá a mondandónkat. Mutatunk néhányat ezek közül!

A weboldalad szövegének írásához használj talpatlan betűtípust! Ilyen például a Calibri, Tahoma és az Arial is, de egyedi font esetén is érdemes ebben a kategóriában mozognod. Ezek a betűtípusok ugyanis nem nehezítik az olvasást, mint talpas párjaik, amelyek online környezetben zavarják a szövegértelmezést. Ki akarná ezt önszántából előidézni? 🤷

Ügyelj a betűméretre! 

A jó öreg Times New Roman betűtípus a maga 12-es betűméretével elég jó kiinduló alapot ad, ám a betűméretet sok minden más is meghatározza. Ilyen például a szöveg mennyisége, de akár maga a célcsoport is, hiszen nem mindegy, hogy 16-59 közötti, vagy 60 év feletti korosztály számára szeretnéd könnyen kezelhetővé tenni oldalad

Vess be ikonokat! 

A vizuális elemek jól vezetik a szemet, ezért érdemes őket használni, ha ki szeretnél emelni egy-egy szövegrészletet, vagy akár menüpontot. Nem kell nagy dolgokra gondolni, már egy Kosár előtt elhelyezett ikon is ad egy kis pluszt webshopod külalakjának. 

“Ezt én el nem olvasom,” avagy a sortördelés design trükk-je

A nehezen olvasható, egybefolyó szöveg a biztos megoldás arra az esetre, ha szeretnéd, hogy csak a legelkötelezettebb vásárlók olvassák el, amit írsz. Ám az is biztos, hogy ezzel már a küszöbön elriasztasz mindenki mást, ugyanis az internetezők hozzá vannak szokva a szellős, könnyen olvasható sorokhoz. Kifejezetten NEM szeretnének hosszú, ömlesztett litániákat olvasni, pláne vásárlás előtt.

A cél, hogy a látogatók minél egyszerűbben és gyorsabban találják meg a kulcsinformációkat. Hidd el, ha megkönnyíted a dolgukat, a pénztárig is szívesebben mennek majd el. 🙂

Különíts el címeket és címsorokat a törzsszövegtől! 

Ez a tördelés egyik legfontosabb eszköze. Nem is hinnéd mennyit számít, ha van néhány hangzatos címed, amelyek vezetik a látogató szemét. Ha úgy döntesz alkalmazod ezt a trükköt az aloldalak szövegénél is, figyelj a sorrendre: a cím van a bekezdés elején, ez a legnagyobb, utána követi méretben címsor.

Használj felsorolást!

A kulcsinformációk kiemelésének egyik leghatékonyabb módja a felsorolás. Hiszed vagy sem, de tény, hogy amikor felsorolást látunk egy oldalon (akár weboldal, akár egy mezei dokumentum) sokkal szívesebben vágunk neki az olvasásnak. Rád van bízva mit használsz hozzá: maradhatsz a hagyományos, pontozott megoldásnál, de akár bevethetsz ikonokat is, amelyek egyedibbé és látványosabbá teszik az oldalad. 

Reméljük kétrészes sorozatunk első részében is sok hasznos információval lettél gazdagabb! Jövő héten érkezünk a folytatással, amelyben a szöveg után megnézzük, hogy néz ki egy jó menü, valamint milyen vizuális tartalmakat érdemes használnod webshopod termékeinek bemutatásához. 

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!