Fulfillment kisokos most induló és növekedésben lévő webáruházaknak

Poszt megosztása

A fulfillment sok webáruház szemszögéből kicsit még mindig olyan, mint Columbo felesége. Hallottak már róla, de sosem látták még élőben. Mi ezen szeretnénk segíteni ebben a bejegyzésben.

Egy csomagolási folyamatot például ebben a videóban is megtekinthetsz. Ha pedig érdekel, mi is pontosan a fulfillment, és hogyan segítheti a webáruházad eredményességét, akkor mindenképp javasoljuk a cikk elolvasását.

Mi a fulfillment lényege?

Ahogy korábban a „mini-szótárunkban” is megfogalmaztuk, a fulfillment lényegét tekintve nem más, mint kiszervezett webshoplogisztika. Egy szolgáltatás, amit ha igénybe vesz egy webáruház, akkor a beérkező rendelések kézbesítéséhez köthető logisztikai feladatokra nincs gond házon belül.

Maga a szolgáltató ugyanis megoldja mindezt,

  • a raktározással;
  • a megrendelések összeállításával;
  • a csomagolással;
  • a számlázással;
  • a kiszállítással;
  • és természetesen a visszáruk kezelésével együtt.

Évi ezer munkaóra a zsebedben?

A fulfillment előnyeit legjobban talán egy ikonikus példával lehet szemléltetni. Amikor Steve Jobs annak idején bemutatta az iPod-t, nem pusztán egy új, hordozható zenelejátszóként prezentálta.  Sokkal találóbb metaforát dolgozott ki az előnyök szemléltetésére: “Ezer dal a zsebedben”.

Meglátásunk szerint az analógia puzzleként ültethető át, ha a fulfillment hasznosságát akarjuk a lehető legegyszerűbben elmondani:

  • Ezernyi csomag gond nélkül a vevőidhez.
  • Évi ezer megspórolt munkaóra a webshopodban.

Fulfillmenttel egyetlen percet sem kell kiszállítással és logisztikával töltened. Sem neked, sem a csapatodnak. Mindez felbecsülhetetlen értékű kapacitást jelent, amit cégfejlesztésre, marketingre, bármire fordíthatsz.

Innentől szinte egyetlen kérdés marad. Mik a lehetőségeid a fulfillment bevezetésére aszerint, hogy a webáruházad melyik fejlődési szakaszban tart épp?

A fulfillment bevezetésének lehetőségei induló webshopként

Tévhit, hogy a fulfillment kizárólag az évek óta működő webshopok játszótere. Sőt, egy frissen induló webáruház már a startvonalnál előnnyel rendelkezhet, ha az amúgy megkerülhetetlen logisztikára nem éget el extra erőforrásokat.

Hogy csak két előnyt említsünk, kiszervezett logisztika esetén nem szükséges nagy beruházásokkal saját raktárat és logisztikai rendszert kiépíteni. Jó hír, hogy a bevezetés korántsem bonyolult. Íme az általunk javasolt lépések:

  1. Szolgáltató kiválasztása: Válassz egy megbízható fulfillment szolgáltatót, aki gyors és pontos szállítást garantál. Természetesen tőlünk is kérhetsz árajánlatot.
  2. Együttműködés kereteinek kialakítása: Egyeztess a választott szolgáltatóval, hogy miként lehet elkezdeni a közös munkát.
  3. Integráció: Biztosítsd, hogy a webshopod rendszere könnyen integrálható legyen a fulfillment szolgáltató rendszerével.
  4. Finomhangolás: Az első néhány hónapban érdemes ráfókuszálni, hogy mely lépéseken lehet javítani.
  5. Vásárlói élmény optimalizálása: Folyamatosan mérd és értékeld a vásárlói elégedettséget, és javítsd a folyamatokat a visszajelzések alapján.

A fulfillment bevezetésének kérdései haladóbb fázisban

Közepes méretű, növekedési fázisban lévő, akár külföldi piacokon is meghatározó webshopok esetében a fulfillment szolgáltatás bevezetése általában komplexebb feladat. Viszont sok esetben elengedhetetlen, hogy megmaradjon a versenyképesség.

Több a termék, nagyobb a volumen, összetettebbek a folyamatok, viszont a javasolt sorrend itt is hasonló:

  1. Szolgáltató kiválasztása: Találni kell egy olyan fulfillment szolgáltatót, aki képes kezelni akár a megnövekedett forgalmat is, egyúttal skálázható szolgáltatásokat nyújt.
  2. Integráció és Automatizálás: Biztosítsd az integrációt a webshop motorod és a fulfillment szolgáltató rendszere között, és használj automatizált megoldásokat a folyamatok optimalizálása érdekében.
  3. Jövőbeni fejlesztések: Egy felkészült logisztikai partner az áruházad növekedésével, fejlődésével párhuzamosan jelentkező igények kiszolgálásában is rugalmasan segítséget tud nyújtani.

Idővel minden út a fulfillment felé vezet?

Ezt talán túlzás lenne állítani, de a többszáz milliós, adott esetben milliárdos nagyságrendű éves forgalmat bonyolító áruházak egy jelentős részénél ez a racionális út. Ebben az esetben a teljes logisztikai lánc átfogó optimalizálására van szükség.

A fulfillment a következő aspektusokban tud mindehhez becsatlakozni:

  • Teljes automatizálás: Még több automatizált rendszer közös bevezetése a rendelésfeldolgozásban, illetve a kiszállításnál.
  • Big Data és AI: Használj big data elemzéseket és mesterséges intelligenciát a készletkezelés és a vásárlói viselkedés előrejelzésére.
  • Nemzetközi kiszállítás: Egy felkészült szolgáltató a külföldre szállításban is kézenfekvő választást jelent.
  • Fenntarthatóság: Legyen közös cél a fenntarthatóság és a környezetbarát megoldások alkalmazása a logisztikai folyamatokban.
Összegzés

A megfelelő fulfillment szolgáltatás bevezetése és használata kulcsfontosságú lehet minden webshop számára, függetlenül annak méretétől. A hatékony fulfillment nem csak a vásárlói élményt javítja, hanem segíthet a költségek csökkentésében és a versenyelőny megszerzésében is.

De ezt már elmondtuk a cikkben. A következő célravezető lépés az, ha beszélgetünk egyet a megvalósításról.

Mit szólnál, ha veled együtt ötletelnénk a fulfillment bevezetéséről?
Segítsünk megtervezni a közös munka lehetséges lépéseit?

Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!