Webshop üzemeltetésnél az egyik legfontosabb operatív döntés a logisztika kezelése. A rendelések kézbesítését érintő folyamatok hatékonysága jelentős hatással van az ügyfelek elégedettségére, a költségek optimalizálására és a vállalkozásod nyereséges működésére.
De mégis mi alapján számold ki, hogy a kiszervezett, vagy a házon belül menedzselt logisztika a kedvezőbb választás? Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a számításokat és szempontokat, amelyek alapján könnyebben mérlegelheted az egyes döntési alternatívák előnyeit és pozitív hozadékát.
Kiszervezés költségei vs. házon belüli logisztika költségei
A döntési folyamat első javasolt lépése a kiszervezés teljes költségvonzatának összehasonlítása a házon belül menedzselt logisztika fenntartásának anyagi vonzatával. A kiszervezett webshop logisztika jellemző tételei:
- a szolgáltató díja;
- szerződéses kötelezettségek;
- esetleges további díjak, amelyek a megállapodás részleteitől függően változhatnak.
A fulfillment esetében viszonylag egyszerű, könnyen kalkulálható kiadásról van szó. Ezzel szemben a házon belül megoldott logisztika költség oldalról jóval összetettebb struktúrát hordoz magában. Beleértve a raktározás, szállítás, csomagolás, munkaerő, adminisztráció anyagi vonzatát.
Ehhez jön hozzá a raktárhelyiséged fenntartása, a raktárkészlet biztosítása, nem beszélve a váratlan kiadásokról, amikor egy gép elromlik, és megcsúsztok a kiszállítással.
Melyik opció segíti jobban a hatékonyságot és skálázhatóságot?
A kiszervezés egyik legfőbb előnye, hogy egy felkészült logisztikai partner rendszerint nagyobb hatékonyságot és rugalmasságot biztosít. Különösen csúcsidőszakokban vagy váratlan forgalomnövekedés esetén.
A skálázhatóság szintén nem elhanyagolható szempont. Márpedig a webáruházad növekvő életszakaszában a belső logisztika hamar korlátozó tényezővé válhat. A stratégiai szinten megalapozott kiszervezés ellenben olyan, mintha kiengednéd a kéziféket.
Anélkül, hogy jelentős beruházást kellene eszközölni új raktárhelyiségbe vagy logisztikai infrastruktúrába.
Az előzetes kalkulációnál a technológia és szakértelem is döntő faktor
Egy profi logisztikai szolgáltató rendelkezik azzal a fejlett technológiával és szakértelemmel, ami javíthatja a rendelések teljesítésének sebességét, pontosságát. Hogy két példát említsünk,
- a korszerű raktárkezelő rendszerek;
- és a szállításkezelő rendszerek
jelentős beruházást igényelnének, amennyiben házon belül kellene őket implementálni. A kiszervezett webáruház logisztika viszont lehetőséget nyújt ezen technológiák alkalmazására anélkül, hogy közvetlenül kellene befektetni a fejlesztésükbe vagy a karbantartásukba.
Mi az, ami jobban támogatja a vásárlók elégedettségét?
Tetszik vagy sem, a webáruházad logisztikai folyamatainak minősége közvetlen hatással van a vásárlók elégedettségére. A versenyképesség megőrzése múlik azon, hogy egy-egy rendelést követően a vevő
- a lehető leghamarabb;
- a számára leginkább kényelmes módon;
- lehetőleg bármiféle gond és pontatlanság nélkül kapja kézhez a csomagját.
A webshopod működésének csak egy szelete a logisztika. Egy felkészült logisztikai partnernek ez a szakterülete. Például nálunk a Complexpress mindennapjain belül is állandó fejlesztés folyik annak jegyében, hogyan tudunk akár 1-1%-ot is optimalizálni a szállítási időkön, a csomagolás minőségén és az ügyfélszolgálat működésén.
Számítási módok a webshop logisztika kiszervezéséhez
Mivel komplex a kérdéskör, ezért a döntéshozatal menete sem 5 perces történet. A fenti szempontokat azért mutattuk meg neked, hogy támpontokat adjunk. Ehhez pluszban neked is azt javasoljuk, amit a hozzánk forduló ügyfeleknek szoktunk mondani:
- A megtérülés számításánál érdemes figyelembe venni az összes releváns költséget és előnyt.
- Ezt követően célszerű költség-haszon elemzést végezni, amely összehasonlítja a kiszervezés és a házon belüli logisztika nettó jelenértékét (NPV), belső megtérülési rátáját (IRR), kiegészítve más releváns pénzügyi mutatókkal.
Ezek a számítások segíthetnek a döntéshozatali folyamat objektív kezelésében és megkönnyítésében.
Segítsünk a kalkulációban?
A webáruház logisztika kiszervezésének döntése számos tényezőtől függ, beleértve a költségeket, a hatékonyságot, a technológiát, a minőséget és a rugalmasságot. Célszerű nem elkapkodni a dolgot, hisz a megfontolt döntés jelentősen hozzájárulhat a hosszútávú sikerekhez.
Jól jönne némi segítség a kalkulációhoz?
Hasznos lenne, ha tapasztalt szakértőnktől kérdezhetnél vagy kérhetnél szakmai tanácsot? Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES egyeztetést, szívesen állunk a rendelkezésedre.