Mi kell ahhoz, hogy a dropshipping webáruház indítás tartós sikerrel járjon? Tudatos tervezés, a termékporfólia jó érzékkel történő kiválasztása, majd ezek alapján fegyelmezett megvalósítás és jó problémamegoldó készség.
Ha épp azon töprengsz, hogy elindítod a saját webshopod és ehhez a szóban forgó működési módot választanád, akkor ez a cikk segíteni fog a lehetőségeid feltérképezésében. Vágjunk is bele!
Röviden a dropshipping lényegéről
Ahogy a dropshippingről írt cikkünkben részletesen kifejtettük, ez valójában egy megrendelés-teljesítési metódus. Lényegében webáruházat üzemeltetsz azzal a nagy különbséggel, hogy nem tartod raktáron az általad értékesített termékeket.
Tehát nincs árukészleted, ehelyett a nagykereskedő vagy a gyártó termékeit adod el. Gyakorlatilag nem is kell találkoznod az áruval, lényegét tekintve közvetítőként működsz közre az értékesítési folyamatban.
Te vagy az úgynevezett a dropshipper vagy, a formátum minden előnyével és potenciális hátulütőjével együtt. A profitod az árrés, amit az ellátó árain túl realizálsz a termékek értékesítésén.

Hogy működik mindez a gyakorlatban?
Kétféle úton indulhatsz el, ha ezt a működési módot választod. Kereshetsz megbízható beszállítókat vagy beszállítói adatbázisokat, illetve kutathatsz olyan alkalmazások után is, amelyek akár több ezer beszállítóval segítenek összekötni a webáruházad.
A dropshipping menete mindkét forgatókönyvnél így épül fel:
- A vevő rendelést ad le a webshopodban.
- A webáruházad automatikusan továbbítja a rendelés részleteit a dropshipping ellátóhoz.
- Ezután az ellátó lesz az, aki összeállítja a csomagot és intézi a kézbesítést.
- A csomag kiszállításra kerül a vevőnek az ellátó jóvoltából.
- A webshopod profitot realizál az árrés alapján.
Egyszerű, ugye?
Elméletben igen. De ha olyan könnyű lenne, mindenki csinálná. A tudatos tervezés jegyében az előnyökön túl a potenciális hátrányokat is mindjárt átvesszük.
A dropshipping webáruház indítás előnyei és lehetséges hátulütői
Kezdjük az előnyökkel, hisz van belőlük bőven, és nagyban segíthetnek megolajozni a dropshipping webáruházad felfutását:
- Nem kell milliókat invesztálnod
Megspórolhatsz olyan fajsúlyos tételeket, mint a raktárhelyiség megvásárlása, bérlése és fenntartása, vagy az árukészlet fenntartása. Így a rendelkezésre álló tőkéd nagyrészét a webshopra, marketingre és hirdetésekre allokálhatod.
- Nem kell logisztikával és beszerzéssel foglalkoznod
A megrendelések csomagolása és kiszállítása, a készletezés, a termékek folyamatos berendelése lekerül a válladról. Szűkebb fókusszal, rövidebb feladatlistával dolgozhatsz.
- Hamarabb elindulhatsz, határ pedig a csillagos ég?
Ha tudod mit csinálsz, egy szabad hétvége alatt startra készen állhat a webáruházad. Felső plafon nincs, akár a végtelenig skálázhatod az értékesítést.
Persze a dropshipping nemcsak játék és mese. Ennél a formátumnál sincs ingyen ebéd, a szemmel látható profitért meg kell dolgozni és kihívásokon is túl kell lendülni:
- Alacsony árréssel kell számolnod.
- A külső partnereknél található készlet monitorozása gyakran generál problémákat.
- A kiszállítási költségeket, a házhoz szállítás idejét gyakran variálják az ellátók, ezeket folyamatosan figyelned kell és bizony be tudnak zavarni a kalkulációba.
Fontos, hogy nem lebeszélni akarunk az indulásról. Tapasztalataink szerint azok a webshopok lesznek sikeresek, akik az előnyökön túl a hátulütőket is látják. Ezért szerettük volna, hogy tisztán láss.
Mi alapján dönts, ha 2024-ben dropshipping webáruházat indítanál?
Az e-kereskedelem várható további növekedése, a távolról történő webshop üzemeltetés kedvező lehetőségei, a mesterséges intelligencia konstans fejlődése mind a Te malmodra hajthatják a vizet. Ha sikerképletet szeretnénk meghatározni, a következők lennének a pillérei:
- elemezd a piaci trendeket, a vásárlói igényeket;
- kutass olyan termékek után, amiket jó árréssel tudsz eladni;
- válassz körültekintően ellátókat, stratégiai partnereket;
- optimalizáld a webshopod;
- fejleszd 5-csillagosra a marketing és értékesítési folyamataidat.
Egy lehetséges alternatíva a dropshipping mellett
Létezik egy alternatív formátum, amely sok tekintetben és a működését tekintve hasonlít a dropshippinghez. Vagyis úgy üzemeltetheted a webáruházad, hogy a termékkel itt sem kell találkoznod, mégis jól kereshetsz az eladásokon.
Hasonlóság még, hogy az áru egyenesen a gyártótól vagy a nagykereskedőtől jut el a vevőhöz, a rendelés viszont a webáruházadban megy végbe, tehát a kontroll nálad van. Közben a raktározás költségeit sem kell bekalkulálnod, ami nem elhanyagolható.
Hogy melyik ez a formátum?
A neve cross-shipping. Magában hordozza a dropshipping minden előnyét, viszont eltér tőle abban, hogy a logisztikai központunkban mi csomagoljuk be a termékeket. Ezáltal további plusz hozzáadott értéke, hogy a webáruházad márkaértékét is segít erősíteni.
Kíváncsi vagy még több részletre?
Szeretnéd transzparensen felmérni, nálad hogyan is nézne ki a cross-shipping?