Dropshipping webáruház indítás lehetőségei 2024-ben

dropshipping webáruház, 2024

Poszt megosztása

Mi kell ahhoz, hogy a dropshipping webáruház indítás tartós sikerrel járjon? Tudatos tervezés, a termékporfólia jó érzékkel történő kiválasztása, majd ezek alapján fegyelmezett megvalósítás és jó problémamegoldó készség.

Ha épp azon töprengsz, hogy elindítod a saját webshopod és ehhez a szóban forgó működési módot választanád, akkor ez a cikk segíteni fog a lehetőségeid feltérképezésében. Vágjunk is bele!

Röviden a dropshipping lényegéről

Ahogy a dropshippingről írt cikkünkben részletesen kifejtettük, ez valójában egy megrendelés-teljesítési metódus. Lényegében webáruházat üzemeltetsz azzal a nagy különbséggel, hogy nem tartod raktáron az általad értékesített termékeket.

Tehát nincs árukészleted, ehelyett a nagykereskedő vagy a gyártó termékeit adod el. Gyakorlatilag nem is kell találkoznod az áruval, lényegét tekintve közvetítőként működsz közre az értékesítési folyamatban.

Te vagy az úgynevezett a dropshipper vagy, a formátum minden előnyével és potenciális hátulütőjével együtt. A profitod az árrés, amit az ellátó árain túl realizálsz a termékek értékesítésén.

dropshipping webáruház, 2024

Hogy működik mindez a gyakorlatban?

Kétféle úton indulhatsz el, ha ezt a működési módot választod. Kereshetsz megbízható beszállítókat vagy beszállítói adatbázisokat, illetve kutathatsz olyan alkalmazások után is, amelyek akár több ezer beszállítóval segítenek összekötni a webáruházad.

A dropshipping menete mindkét forgatókönyvnél így épül fel:

  1. A vevő rendelést ad le a webshopodban.
  2. A webáruházad automatikusan továbbítja a rendelés részleteit a dropshipping ellátóhoz.
  3. Ezután az ellátó lesz az, aki összeállítja a csomagot és intézi a kézbesítést.
  4. A csomag kiszállításra kerül a vevőnek az ellátó jóvoltából.
  5. A webshopod profitot realizál az árrés alapján.

Egyszerű, ugye?

Elméletben igen. De ha olyan könnyű lenne, mindenki csinálná. A tudatos tervezés jegyében az előnyökön túl a potenciális hátrányokat is mindjárt átvesszük.

A dropshipping webáruház indítás előnyei és lehetséges hátulütői

Kezdjük az előnyökkel, hisz van belőlük bőven, és nagyban segíthetnek megolajozni a dropshipping webáruházad felfutását:

  • Nem kell milliókat invesztálnod

Megspórolhatsz olyan fajsúlyos tételeket, mint a raktárhelyiség megvásárlása, bérlése és fenntartása, vagy az árukészlet fenntartása. Így a rendelkezésre álló tőkéd nagyrészét a webshopra, marketingre és hirdetésekre allokálhatod.

  • Nem kell logisztikával és beszerzéssel foglalkoznod

A megrendelések csomagolása és kiszállítása, a készletezés, a termékek folyamatos berendelése lekerül a válladról. Szűkebb fókusszal, rövidebb feladatlistával dolgozhatsz.

  • Hamarabb elindulhatsz, határ pedig a csillagos ég?

Ha tudod mit csinálsz, egy szabad hétvége alatt startra készen állhat a webáruházad. Felső plafon nincs, akár a végtelenig skálázhatod az értékesítést.

Persze a dropshipping nemcsak játék és mese. Ennél a formátumnál sincs ingyen ebéd, a szemmel látható profitért meg kell dolgozni és kihívásokon is túl kell lendülni:

  • Alacsony árréssel kell számolnod.
  • A külső partnereknél található készlet monitorozása gyakran generál problémákat.
  • A kiszállítási költségeket, a házhoz szállítás idejét gyakran variálják az ellátók, ezeket folyamatosan figyelned kell és bizony be tudnak zavarni a kalkulációba.

Fontos, hogy nem lebeszélni akarunk az indulásról. Tapasztalataink szerint azok a webshopok lesznek sikeresek, akik az előnyökön túl a hátulütőket is látják. Ezért szerettük volna, hogy tisztán láss.

Mi alapján dönts, ha 2024-ben dropshipping webáruházat indítanál?

Az e-kereskedelem várható további növekedése, a távolról történő webshop üzemeltetés kedvező lehetőségei, a mesterséges intelligencia konstans fejlődése mind a Te malmodra hajthatják a vizet. Ha sikerképletet szeretnénk meghatározni, a következők lennének a pillérei:

  • elemezd a piaci trendeket, a vásárlói igényeket;
  • kutass olyan termékek után, amiket jó árréssel tudsz eladni;
  • válassz körültekintően ellátókat, stratégiai partnereket;
  • optimalizáld a webshopod;
  • fejleszd 5-csillagosra a marketing és értékesítési folyamataidat.

Egy lehetséges alternatíva a dropshipping mellett

Létezik egy alternatív formátum, amely sok tekintetben és a működését tekintve hasonlít a dropshippinghez. Vagyis úgy üzemeltetheted a webáruházad, hogy a termékkel itt sem kell találkoznod, mégis jól kereshetsz az eladásokon.

Hasonlóság még, hogy az áru egyenesen a gyártótól vagy a nagykereskedőtől jut el a vevőhöz, a rendelés viszont a webáruházadban megy végbe, tehát a kontroll nálad van. Közben a raktározás költségeit sem kell bekalkulálnod, ami nem elhanyagolható.

Hogy melyik ez a formátum?

A neve cross-shipping. Magában hordozza a dropshipping minden előnyét, viszont eltér tőle abban, hogy a logisztikai központunkban mi csomagoljuk be a termékeket. Ezáltal további plusz hozzáadott értéke, hogy a webáruházad márkaértékét is segít erősíteni.

Kíváncsi vagy még több részletre?
Szeretnéd transzparensen felmérni, nálad hogyan is nézne ki a cross-shipping?

Kattints és kérj tőlünk DÍJMENTES ajánlatot.

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!