Így szerezz visszatérő vásárlókat automatizált e-mailek segítségével

Így szerezz visszatérő vásárlókat automatizált e-mailek segítségével

Poszt megosztása

Régi motoros webshop marketingesek tudják: a legjobb vásárló a visszatérő vásárló. Cikkünkben most megmutatjuk Neked, hogyan tudod újbóli vásárlásra csábítani online áruházad korábbi vásárlóit, méghozzá automatizált e-mailek segítségével.

Kezdjük az alapokkal!

Mi az automatizált e-mail és milyen előnyei vannak?

Az e-mail automatizmus webshopod tökéletes személyi asszisztense: mindig tudja, mit mondjon és azonnali választ ad. Ezzel pedig rengeteg időt spórol a vállalkozásodnak, valamint erősíti a vásárlóiddal, feliratkozóiddal, potenciális ügyfeleiddel való kapcsolatod.

Milyen e-maileket tudsz automatizálni?

A lehetőségek tárháza széles, ám javasoljuk, hogy az alábbi levelek mindenképpen legyenek rajta a listádon:

  • Üdvözlő e-mail, amelyet a felhasználó regisztrációkor, feliratkozáskor kap meg
  • Vásárlást visszaigazoló, illetve rendelési státusz e-mailek
  • Levél, amellyel a kosárelhagyó érdeklődőket célzod
  • Utánkövető e-mail, amelyben kikéred vásárlód véleményét a megrendelt termékről
  • Remarketing e-mail, amellyel újbóli vásárlásra ösztönzöd a felhasználót
  • Hírlevelek, amelyekben akciókról tájékoztatod a feliratkozókat, valamint edukálod őket a márkáddal, termékeiddel kapcsolatban. (Hidd el, megéri rá időt áldozni, ugyanis jótékony hatásait hosszú távon az eladási mutatóidon is érzékelni fogod.)

A fenti listából mi most a vásárlók visszacsábítására fogunk koncentrálni. Nézzük, hogy néz ki egy hatékony remarketing e-mail!

Cél: Ezek elsődleges célja a vásárlók visszaterelése a webshopba. Az, hogy a folyamat egy vagy több e-mailből tevődik össze, nagyban függ az általad forgalmazott terméktől. (Például egy pár ezer forintos fogyasztási cikk megvásárlására könnyebben csábul el a visszatérő vásárló, mint ugyanerre egy több tízezer forintos termék esetén.)

Vegyünk egy konkrét példát, amelyben vegyíteni fogjuk az utánkövetőt, a remarketing, vagyis újbóli vásárlásra ösztönző e-maillel.

Ajánlat: Véleménykérés kuponért cserébe

Időzítés és tartalom: A rendelés megérkezése után azonnal, vagy néhány nappal (függ a termékhez kapcsolódó fogyasztási szokásoktól) egy időzített e-mailben megkérdezed a vásárlód, hogy tetszett neki a termék.

Ugyanebben az e-mailben megkérheted, hogy véleményét írásban is juttassa el hozzád. Ez nem csak őt tölti majd el jó érzéssel, de Te sem jársz rosszul, hiszen értékes visszajelzését felhasználhatod további vásárlók szerzésére.

Hogy lesz ebből vásárlásra ösztönző ajánlat?

Például úgy, hogy a levél végére (esetleg a véleményért cserébe) odabigyesztesz egy X%-os kupont, amelyet a következő vásárlás alkalmával máris felhasználhat. Ezáltal rögtön mérni is tudod mennyire volt sikeres a “kampányod” azáltal, hányan váltották tényleges termékekre a kapott kedvezményt. Tetszett a cikkünk? Nézz szét a blogon, hiszen eddig is rengeteg, webshopok számára hasznos írást tettünk közzé! Kéthetente pedig újabb és újabb tartalmakkal jelentkezünk.

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!