A/B teszt útmutató webshopoknak

A/B teszt útmutató webshopoknak

Poszt megosztása

Elindítottál egy marketing kampányt, de nem hozza az elvárt eredményeket? Szinte biztosak vagyunk benne, hogy az A/B teszt megvalósításának a hiánya vagy helytelen alkalmazása lesz az egyik hunyó. Mindegy, hogy végeztél már hasonló teszteket vagy még előtte állsz, most megmutatjuk hogyan csináld helyesen!

Mi az az A/B tesztelés?

Az A/B tesztelés egy nagyon hasznos konverziónövelő módszer, ha két (vagy több) különböző verziót szeretnél összehasonlítani. Egy hétköznapi példával élve: az A/B tesztelés olyan, mint amikor felpróbálsz két órát, hogy el tudd dönteni, melyik áll jobban.

Hogyan láss neki?

Vegyük át az alaplépéseket a fenti példánál maradva. Tegyük fel, hogy van egy okosóra webshopod, amelynek kínálata új modellel bővül és ezt online marketing csatornákon keresztül szeretnéd népszerűsíteni.

0. Határozd meg a kampány céljait!

Mielőtt bármibe belekezdenél, fontos tisztázni a következőket: kiket szeretnél elérni, milyen mutatók a legfontosabbak számodra, mi a konverziós célod?

Egy új óra bevezetésénél céljaid lehetnek például az értékesítés, a termék ismertségének növelése, vagy a fogyasztók érkezési oldalra terelése.

1. Készítsd el a verziókat!

Fontos: egyszerre mindig csak egy teszted legyen aktív, hogy minél pontosabb eredményt kaphass. Ha már futott a kampányod, akkor az A verzióval meg is vagy, már csak egy B verziót kell létrehoznod. Az eredmény akkor lesz szignifikáns, ha csak egy változtatást ejtesz (pl. másik képet vagy szöveget használsz) és legalább 1000 fős mintán vizsgálod azt.

Lássuk ez mit jelent a mi példánk esetében!

Facebookon hirdetsz, a cél pedig a konverziók (itt eladások) számának növelése. Ehhez tudnod kell, hogy a közönséged milyen tartalomra reagál jobban. Első körben a szöveget akarod tesztelni, ezért a két verziód így néz ki:

“A”: Hosszú, de informatív hirdetési szöveg, videós kreatívval és egy-két CTA (call to action) gombbal kiegészítve.

“B”: Rövid, figyelemfelkeltő hirdetési szöveg, ugyanúgy videós kreatívval és egy-két CTA gombbal.

A teszt megmutatja majd, melyik szöveggel érhetsz el jobb eredményeket.

Tipp: Végezd el a folyamatot a kreatív és a CTA-k esetében is, már a nyertes szöveget használva!

2. Induljon a tesztelés!

Fontos, hogy a verziókat mindig egyidőben teszteld, hiszen az eredményt az adott időszak is befolyásolhatja. Párhuzamos hirdetés futtatás mellett, a CTR (átkattintási arány) gyönyörűen megmutatja, melyik hirdetési forma működőképesebb a célzott közönség esetén. A két változat között egyenlően oszd el a forgalmat, és hagyj kellő időt az eredmények beérkezésére. Nem pár órába, és nem is pár napba fog kerülni, mire összegyűlik a legalább ezer látogató. Légy türelmes!

Az okosórás példa kampány esetében az alábbi mutatókat vedd figyelembe adott időszakra vetítve: CTR, elérés, megjelenés, eredményenkénti költség és gyakoriság.

3. Összegezd az eredményeket!

A mutatók összessége segít kiválasztani a verziók közül az eredményesebb változatot. Tudjuk, hogy a példa alapján nemcsak egy, hanem több mutatót is mértél ugyanabban az időben, mégis azt javasoljuk,

válassz ki ezek közül egyet, amelyik a legfontosabb számodra, és arra koncentrálj. Ebben az esetben a költségkeretet nem kell megosztanod, hanem kizárólag a győztes verzióra tudsz összpontosítani.

A tesztelés segítségével kiderül, melyik út eredményesebb és költséghatékonyabb az új termék reklámozásánál.

Összegezve

A/B tesztelés segítségével könnyedén és költséghatékonyan cserélheted le kampányod leggyengébb láncszemeit, ezzel növelve weboldalad forgalmát akár B2B, akár B2C szektorban. Azt javasoljuk, találgatás helyett mindenképp élj a tesztelés lehetőségével, főleg egy-egy új elem bevezetésénél, ezzel is növelve a felhasználó élményt is webshopodban. Hidd el, garantált lesz a siker!

Források:

https://matebalazs.hu/a-b-teszteles.html

https://boommarketing.hu/online-marketing/ab-teszt/

https://kreativkontroll.hu/gondolkodj-rendszerben/ab-teszt-gyorstalpalo/

https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-do-a-b-testing

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!