Termékbeszerzés útmutató: ötletből webshop

Termékbeszerzés útmutató: ötletből webshop

Poszt megosztása

Figyelem! Csak akkor olvasd el a cikket, ha a célod egy önműködő webshop üzemeltetése olyan fizikai termékkel, amelyre van kereslet és képes profitot termelni. Cikkünkben megmutatjuk hogyan válassz jó webshop terméket, illetve honnan és hogyan valósítsd meg a termékbeszerzés lépéseit. Vágjunk is bele!

Hogyan válaszd ki a megfelelő terméket? 

Ha begépeled a Google keresőjébe, hogy: “legkeresettebb webshop ötletek”, rengeteg szuper cikket és ötletet találsz majd. A trükk az, hogy mi alapján szelektálsz közülük. 

Első körben gyűjts ki maximum húszat és menj rajtuk végig az alábbi kérdések alapján: 

1. Van-e rá kereslet? 

Ezt például a Google Trendek segítségével ingyenesen ellenőrizheted. Nézd meg a webshoptermékek felfutási idejét, és napi, havi vagy éves keresési történelmét. Érdemes angolul is lefuttatni egy keresét, illetve megnézni a más piacokon népszerű kifejezéseket is, mert a külföldön stabilan népszerű trendek idővel hazánkba is begyűrűznek. 

2. Webshop kompatibilis-e a termék?

Gondold végig, hogy a kiszemelt termék 

  • nem túl nagy-e, 
  • törékeny, 
  • nehezen szállítható 
  • vagy drága. 

Az is befolyásolhatja a döntést, ha a forgalmazáshoz kellenek-e komoly engedélyek vagy bevizsgálások, hiszen ezek nem csak költségszinten, de adminisztráció szempontjából is rengeteg extra munkát jelentenek. 

3. Képes-e profitot termelni?

Ez tulajdonképpen két kérdés, amelyek egyikére a sikeresség érdekében muszáj, hogy igen legyen a válasz:

a. tudod-e értékesíteni magas árréssel, vagy

b. el tudsz-e belőle adni annyit, hogy megérje. 

Honnan szerezd be webshopod termékeit?

Ha megvan a szűkített listád, jöhet a következő mérlegelési tényező: a beszerzés. 

Több lehetőség is rendelkezésedre áll, a döntést viszont nagyban meghatározza a majdan választott termék. Lássuk az opciókat!

1. Saját termék gyártása (vagy gyártatása)

Előny, hogy az így készült termék egyedi(bb) lesz és folyamatosan a felhasználói igényekre szabható (ami marketing szempontból is előnyös). Hátrány viszont, hogy az előállításuk jóval időigényesebb (és akár költségesebb), mint egy már kész terméké. 

2. Beszerzés hazai nagykereskedőtől, vagy EU-n belüli kereskedőtől

Ez a biztos választás engedélyköteles árucikkek esetében (amilyen például az élelmiszer vagy a kozmetikai termékek), hiszen ezek a kereskedők mind rendelkeznek a szükséges engedélyekkel. Hátrányuk viszont, hogy jellemzően magas árakkal dolgoznak, különösen kész termékek tekintetében, hiszen sok esetben maguk is Ázsiából hozatják az árut. 

3. EU-n kívüli kereskedőtől vagy gyártótól

Szerintünk nem kell túl hosszan ecsetelni milyen előnyökkel jár a különböző, például ázsiai országokból való beszerzés. A piac hatalmas, a minőségi határ pedig a csillagos ég, mert bizony nem minden alacsony áron beszerzett termék végzi egy használat után a kukában (lásd elektronikai termékek). 

Termékbeszerzés, de hogyan?

El kell döntened, készen állsz-e (erőforrásokkal és idegekkel) arra, hogy saját logisztikai folyamatokat építs és menedzselj, vagy kihagynád az adminisztráció nyújtotta örömöket. 

Ha az utóbbira szavazol, érdemes kiszervezned webshoplogisztikádat.

  • Erre jó a dropshipping szolgáltatás, ahol alacsony költségekkel, de kisebb árréssel kvázi csak a megrendeléseket bonyolítod le a vevőd és a beszállító között. 
  • Ha viszont valamivel nagyobb tőkebefektetéssel, de egyben magasabb árréssel szeretnéd indítani új vállalkozásod, egy logisztikai cég segítségével a beszállító raktárából, egészen a hazánkig repítheted az árud a világon bárhonnan. Például a mi 4PL szolgáltatásunkkal. 

Már tudod hogyan indulj el, innen már csak rajtad múlik, belevágsz-e. Mi sok szerencsét és kitartást kívánunk hozzá!

Ingyenes visszahívás kérése

    Jelentkezés raktár körbevezetésre

      Request a Quote!